Alla inlägg under december 2011

Av Ellenor - 31 december 2011 19:31

Jag passar på att önska er alla ETT GOTT NYTT år!

Vi har ätit gått som bland annat toastskagen till förrätt och planka till middag, Patriks mormor Daisy är även här och hans brorsa Kim.

Imorgon är vår välbehövda semester vecka slut.... Kan lungt säga att detta behövdes.

Så tack Vivianne & Lennart för att vi fått våldgästa er så pass länge....

Av Ellenor - 27 december 2011 21:36

Ture fick också julklapp..

 

Julklappshögen...

 

Miliam fick en ny polare som heter Håkan.

 

En finklädd morfar & Kasper

 

Miliam

 

Kasper

 

Ture sitter i knä hos "morfar" och myser =)

 

Så här glad blir man när man får en massa paket med Bodil, Miliam & Patrik

 

Patrik och Ture i Täby

 

Båtresa till Åland

 

Båtresa till Åland

 

Båtresa från Åland.

 

Jag fick också vara med på ett hörn :)

 

Av Ellenor - 27 december 2011 21:21

Idag åkte jag och älsklingen ner till Kappskär och tog båten framochtillbaka till Mariehamn, men vi klev aldrig av eftersom båten var för snabb att åka åka hem. =) Fick 2 gratis tur och retur biljetter av Patriks mamma och pappa. Det var välbehövligt att få göra något bara jag och han. Känns som om det har räddat lite gran av vårt förhållande så det känns skönt.

Men precis när vi skulle kliva på båten fick jag världens chock via mms, som hade kunnat förstört dagen helt och hållet. Jag bara UNDRAR hur fan tänker man OM man är så korkad att man rakar sin 1åriges son huvud?????

Jag säger inget OM du hade KLIPPT han, men att tagit rakapparaten var JÄVLIGT för mycket att gå över gränsen.....

Jag bestämde mig för att inte detta skulle få sabba min dag med älskade Patrik, och det var nog tur det. För hur kul skulle det vara om jag skulle vara sur och grining hela dagen? Tur jag bestämde mig för att lägga det åt sidan det är ju ändå gjort, så då kan man lika gärna offra sig att försöka få en trevlig dag, OCH DET FICK VI!

Men hur som helst så fick vi en trevlig dag, det vart lite väl gungit på hemfärden men det funkade, Vi avslutade vår hel mysiga dag med att äta på Kina i Norrtälje, och det var också välbehövligt och super gott!!!

Fyndade även lite små saker på Taxfreen...

Ture fick vara hemma med Patriks mamma och pappa och han skötte sig bra :) Så misstänker att dem nog kommer ställa upp på Turevakt flera gånger...

Igår åt jag en supergod fiskgratäng som var hur lätt som helst att göra, så den kommer jag verkligen att GÖRA hemma till mig själv, Patrik, Kasper och Miliam... Kan lätt säga att den var helt enkelt super god, och så fruktansvärt lättsam.... Sånt GILLAR vi, saker som är lättsamma att göra och sköter sig själv i ugnen....

Jag tror att vi behövde lite semester för våran relation....

Bilder kommer från jul och båtresan senare inlägg


Av Ellenor - 25 december 2011 11:53

Igår var det Julafton, och kan säga att det vart en super mysig dag även fast vi inte hade någon julgran. Och det vart en himla massa paket även fast vi ingen julgran hade =) Känner mig helt nöjd med dagen som sagt va. Tyckte det var super mysigt och skoj att Kaspers morbror kom! Tack även för alla fina paket vi,Miliam och Kasper fick!

Kommer lägga ut bilder senare :)

Även tack för att morfar, morbror, Bodil och hennes Patrik och mormor kom och firade jul med oss :)

Kasper & Miliam fick bland annat en massa snygga kläder, en massa lego, ett stortmjukishunddjur, och givetvis en massa leksaker!

Jag fick en jätte fin ring av Patrik i julklapp och en massa sängkläder och ett sånt där trevåningskakfat.

Patrik fick kläder och ett par snygga jeans med bälte och en parfym som luktar super gott =)

Men den bästa julklappen var ändå att allt trevligt folk som gjorde dagen helt underbar och fantastisk :)

Jag och Patrik for ner till Sthlm redan igår eftermiddag, så denna vecka ska vi bara njuta och ta det lungt och mysa.

Ska gå lite på mellandags rea och kika.

Och jag och älsklingen kanske ska ut och äta någon kväll, man måste få unna sig lite lyx när man är barnledig =)


Av Ellenor - 22 december 2011 17:46

Nu är det två dagar kvar tills det är julafton.. Vi har stor städat hele lägenheten, men kommer iallafall få dammsuga en och två gånger på självaste julafton, Ture släpper mycket hår efter att han fick bada. Men å andra sidan så har jag en dammsugare och den är till för att användas =)

Imorgon ska jag jobba fram till halv 1 sen ska jag hem och busa med Miliam som förhoppningsvis har kommit då och Kasper så klart som ska ha en mysig hemmadag med Patrik imorgon =)

På Julafton hoppas jag att Kaspers morbror, morfar, Elvis, mormor, gudmor med pojkvän kommer :) Även om vi inte har någon julgran eller en massa ljus tända överallt denna jul så kan man väl ha julkänslor ändå? Är ju ändå sällskapet med familjen som jag tycker är det viktigaste, då blir det ju jul ovasett om man har julgran eller inte....

Fast ärligt så hade jag velat ha den där julgranen redan nu i år. Men det får prioteras nästa jul då Kasper & Miliam är större...... Fast ärligt så har jag ingen riktig julkänsla först den där granen inbefinner sig....

Tog och beställde en julklapp till hjärtat i från Ellos, så jag hoppas den hinner komma innan jul, men det ska man nog inte hoppas på... Fick så himla bra rabatt så Kaspers jeans, tröja och tre pyjmaser och tre linnen till mig för 417 kr. Det tycker jag ändå är helt okej =)

Har suttit med lite skolarbete idag, må ju känna att skollusten liksom försvann helt nu när det är så få dagar kvar till jul, så ärligt så vart det väl 3 rader skrivet.

Får helt enkelt ta med mig skolarbetet ner till Sthlm, kommer man iallafall bara sitta och kanske inte ha något att göra då kan man väl lika gärna plugga lite??

Vi kommer att åka ner nu den 25 och planerar att vara kvar tills efter nyår, men man vet aldrig vad som händer...

Av Ellenor - 19 december 2011 11:00

Tänkte jag skulle uppdatera lite med bilder.....Och text....

I Fredags kom Miliam hit :) Och som vanligt så hade Jag, Patrik, Miliam & Kasper en super mysig helg =) Vi har vart ute. Vi har fikat en massa gooo fika =) Så här fin blir Miliam när man äter goda bullar hos bonus morfar =)



 



Och vi har åkt pulka hemma hos Morfar =) För Kasper var det ialla fall första gången, men kan ju sägaq att det var även första gången för Miliam när han har vart här iallafall...


 

Att åka pulka var vist roligt =)


 


Mormor och Morfar var så klart med på ett hörn :)

Avslutar dagens inlägg med att lägga upp lite bilder på alla mina hjärtan.........


Miliam

 

Kasper


Och Patrik  


Denna helg avslutades god middag hemma hos Linda & Anders och Celia :) Tuse tack för den goda maten!!   


Av Ellenor - 14 december 2011 09:04

Var ett bra tag sen jag var här inne och skrev. Så tyckte det va dags att uppdatera lite...

Har bland annat hunnit med en super mysix ralax timme hemma hos Linda där vi fick prova på en massa hudprodukter, hudprodukter som jag vill ha hemma hos mig :) Men den timmen känndes det verkligen som man fick mammalyx på hög nivå mitt i veckan! Så den kvällen tackar vi Linda, hennes bror och alla tjejer för en trevlig kväll! 

Kasper har även hunnit vara tomte på dagis. Fast det var inte så populärt utan han fick sitta med mig men det gick lika bra! Alla barnen var så duktiga! Synd bara att min kamera var helt fel inställd så alla kort vart typ suddiga........

Linda var även barnvakt igår åt Kasper och det gick tydligen jätte bra, fast jag är inte förvånad :) 

På Söndag ska vi hem till Linda på Middag det ska bli trevligt tycker jag :)

Idag ska jag  skicka in en jobbansökan och göra klart det sista inför sista kursen jag ska läsa v 6.... Det här med skolan har ju som sagt tagit längre tid än normalt.... Men det är sånt som händer när man blir gravid och får en son som jämt är sjuk.....

På tal om att sonen är sjuk så är vi där igen, näsan rinner och det kom fontänkräkningar igår kväll.... Men han blir nog frisk snart igen.......

Grattis Tina som klarade uppkörningen idag! Nu har du bara teorin kvar! Och den klarar du av:) 

Av Ellenor - 6 december 2011 09:55

I Fredags kom Patriks föräldrar upp och helgen har vart hur trevlig som helst!

Miliam och Kasper har iallafall lekt med varandra och haft super roligt! Även fast Miliam ibland tror att han äger alla leksaker, men inom tiden så kommer även det att släppa....

Nu verkar det som om snön har bestämt sig för att ligga kvar =) Så nu börjar det kännas att snart är det jul :) 

Operationen för KasperBus gick helt utmärkt och han verkar inte ha ont längre i öronen. Tror läkaren fattade rätt beslut om att han polyp i näsan skulle även tas bort och han är inte lika snorig och framför allt så verkar han kunna andas lättare nu, han snarkar inte alls lika mycket nu som förut. Känns skönt att det verkar som om jag kommer att ha ett friskare barn framöver =)

Har varit en ganska jobbig tid med en jätte förskyld Kasper som dessutom haft super ont, men ändå fast han haft så ont så han alltid varit glad....

Så från och med nu kan det bara bli bättre!! 

Sitter och klurar ut en ansökan till ett jobb. Men samtidigt så vet jag inte om det är någon bra ide att söka nu. Har ju lite kvar i skolan, men å andra sidanm SÅ kommer jag jobba heltid minst ett halvår om jag skulle få det. Så jag tror att jag ska skicka in den där ansökan. Känns som om vi verkligen skulle behöva en heltidstjänst ett tag.......

Och framförallt så kan det vara skoj att göra något annat ett tag :) 

Jag och Patrik är bortbjudna på mat på Fredag :) Känns åxå kul att man äntligen har börjat att umgås med folk :) Det behöver man också göra och inte bara vara hemma.... 

På Söndag är sista gången för viktutmaningen, det har varit roligt men gått alldels för fort......

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.
Så mycket av denna blogg kommer att handla om mig, mitt liv just nu och min son Kasper.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards