Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Det går mot mörkare tider...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant....

Men får väl ta igen det senare när det väl vill funka...

Idag har min älskade sambo varit så duktig så han har trollat bort den fula vita panelen bakom diskbänken och trollat fram en fin ljusblåmosaik panel istället. Vart riktigt bra, kan tänkas att vi skulle ha valt en något mörkare, för i mina ögon så vart det på tok för ljust, men snyggt. Så ja det får duga.

Tvättmaskinen har jävlas för mig på ren svenska idag. Den stannade på sköljpogrammet och tog sig inte vidare, den ville inte tömma ur vattnet eller centifugera. Men mirakuöst nog så funkade den klockrent när Patrik kom hem.

Har börjat läsa en av böckerna jag fick av Bodil i present när jag fyllde år, hon valde inte så tokigt, för jag kan knappt lägga ifrån mig den. 

Håller på att planera för fult inför veckan som kommer. Och nu på Fredag, lördag till söndag är det jobb som gäller för min del. men jag klagar inte känns ju grymt skönt när lönen kommer. Sen på Onsdag kommer den bästa David som finns och han ska tillochmed SOVA här så då kommer vi hinna snacka en massa. Pratstunder med David är ibland det bästa som finns, speciellt när han känner en utan och innan och vet precis hur det står till med mig utan att behöva fråga. Såna personer som kan förstå utan att ens behöva prata med mig finns det få av. Det finns han och Bodil som känner mig så pass väl. Bara en kram av dem kan få mig att antingen skratta eller gråta. Och dem vet saker som hänt och inte står rätt till fast man försöker visa en annan sida. Så det ser jag fram emot :) En Davidkram är ju trots allt en Davidkram....

På Torsdag är det inplanerat en tripp till Östersund för att träffa den bästa Bodil och hennes lilla familj och se på deras nya familjmedlem lilla Lukas. Ska komma ihåg att ta med kameran så man föreviga Lukas. Ska dit och lämna lite "välkomenhemLukassaker" i väntan på att tåget ifrån Sthlm kommer. För på tåget finns Patriks vän Markus som ska spendera en helg här uppe. Så nu planeras det vad man ska hitta på, äta och göra för roligt med Kasper som dessutom kommer hem då :)

Kan  garanetera att det blir en massa Kasperpussar så som jag saknar han nu!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Av Ellenor - 29 juli 2012 17:07

Vi lyxade till frukosten igår med färska jordgubbar. Någon lyx måste man ju få unna sig.   Idag har solen visat sig och det har varit väldigt varmt och skönt. Har även hunnit med en snabbsväng till Kaspers gammelmormor. Har haft besök typ 4 gå...

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.
Så mycket av denna blogg kommer att handla om mig, mitt liv just nu och min son Kasper.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards