Alla inlägg under mars 2012

Av Ellenor - 31 mars 2012 12:33

Denna Lördag har vi roat oss med att tvätta. Varit ute och letat efter påskris. Och avnjutit vårsolen!!!!!


Imorse var det vitt igen ute på marken...

 


Men det hindrar inte från att sola lite

 


 


Har även fixat påskris...

 


Ibland kan man hitta märken efter småa händer lite överallt....

 

Av Ellenor - 29 mars 2012 09:43



 Var hos Linda igår och tog vikten. Men resultatet var inte direkt oväntat. Så nu börjar vi om igen ifrån början, denna gång med betydligt starkare vilja sen sist. Så nu fortsätter vi på den nya sundare banan jag började på igår........ Ska bli spännande att ta måtten senare, synd bara att vi missade att ta dem igår.. Det som var positivt igår är att jag inte längre ligger under på vatten% i kroppen..... Men fett% ska minskas och muskel% ska ökas......


Av Ellenor - 28 mars 2012 10:10

Började dagen med att slå på barntv åt lilleman innan han skulle på dagis. Så här mysigt kan man ha det :)


 



Hur som helst så måste jag bara få ge mig en klapp på axeln för jag känner mig nå så grymt duktig... Igår började jag med att mäta upp maten igen och jag TOG inge mer mat än det jag mätt upp första gången, även om det var svårt för laxen vart supergod igår. Vart även en liten promenad med hela familjen. Och nej det var ingen lång bit men iallafall en bit. 

Och idag började jag dagen med att jag trodde jag skulle få sovmorgon eftersom jag sovit uselt inatt. Men Elin kom hit. (tures gammla matte) och ville låna toan. Så Ture vart ju extremt glad. Överglad så jag fick kliva upp ur sängen och klä på mig kläder och ut och gå med han för att han skulle lugna ner sig igen. Det vart en promenad till kyrkan. Sen var jag ännu duktigare som tog en shake när jag kom hem och en massa vatten. Och nu har jag även hunnit med ett 20minuters Zumbapass och 20 situpps och 20 armhävningar....

Så JA jag känner mig jävligt stolt!!! 

Och jag är ännu stoltare eftersom jag inte ens har tittat på påsen med kladdkakemuffins som ligger i köket sen igårkväll.....

Nu känns det som om jag verkligen har bestämt mig för att byta vanor. Jag ska börja ha sundare vanor. Och för att trigga igång mig lite extra så ska jag besöka Linda och ställa mig på den där roliga vågen som mäter typ allt som vikt, muskler och fett i kroppen....

Men det besöker tar jag efter att jag har hämtat Lilleman på dagis så att han och Celia kan få umgås lite :) 

Av Ellenor - 27 mars 2012 17:45

Lekplatsen här ute har äntligen blivit framtinad. Så nu är våren verkligen på väg!

Självklart så passade vi på att leka lite efter dagishämtning innan vi gick in och gjorde lax och ris till middag idag...


 

Lite snö fanns det allt kvar.

 


 


Just nu sitter jag & KasperBus och kvällsmyser i vår ensamhet med lite gurka. Hade kunnat jobbat extra ikväll men kunde inte eftersom Patrik inte var hemma med Kasper..


 

Av Ellenor - 26 mars 2012 12:08

Ursäkta att jag inte har uppdaterat bloggen dem senaste dagarna. Men har haft fullt upp med att bara vara hemma och umgås med min underbara familj. Min familj denna helg har varit min mamma, min pappa, mina fina svärföräldrar som kom upp i Fredags från Täby, Ture, min otroligt fina Patrik och min charmiga finaste Kasper på denna jord.... Ber även om ursäkt att kameran bara har fått stå och samla damm de´nna helgen, jag som brukar fota jämt. Men denna helg har den helt enkelt glömts bort ifrån min sida....

Kan ju börja med att uppdatera lite vad som hänt:

I Fredags vart jag erbjuden att jobba heldag, men tackade nej pga att Kasper var hemma och hade haft hög feber. Det var nog tur att jag inte jobbade för han vart betydligt sämre på förmiddagen, men vart ok efter lunch, mer än så tänker jag inte skriva här om vad som hände, dem personer som behövde få veta hur hans tillstånd var fick veta det då. Sen så var det till som vanligt att plocka undan här hemma. Vid tretiden om Patriks föräldrar upp och hade med sig en massa svamp, ströbröd och lite annat smått och gott åt oss. Så det tackar vi för! 

Vi åt även en god middag och ett glas vin till maten, Middagen bestod av smördegsinbakad fläskfile, potatis & morotsgratäng, sallad och främst av allt trevligt sällskap..

Kasper var väl lite halv kinkig men det tar jag för man kan inte kräva att han ALLTID ska vara en solstråle... 

Under lördagen så vart det en super tidig morgon eftersom Kasper bestämde sig för att det var dags att kliva upp. Vi åt en god frukost och for iväg till pappa fast det blåste kallt så bestämde vi oss för att vi grillar korv. Vi grillade våran lunch över elden vi tände upp på hans uppfart. Ja det går utmräkt att grilla korv över öppen eld på en uppfart. Barn är inte så kräsna på vart man grillar, utan huvudsaken är att man gör något meningsfyllt. Vart kvar hos pappa på middag och han bjöd på spagetti & köttfärssås. Och Igår (söndag) så for mina svärföräldrar tillbaka till Täby, nej just det dem for ut på deras lantställe, men skit samma dem for iallafall hem.

Vi avslutade Söndagen med att äta våfflor hos mamma, där Kasperbus vart kvar men kommer väl hem nu vilken minut som helst.

Å idag har jag varit och ändrat mitt anställningsavtal så nu får jag min undersköterska lön som jag ska ha, så nu känns det genast lite roligare att jobba....

Idag blir det bara falukorv och pasta till middag hemma hos oss....

Tack alla som har varit med oss under helgen och haft det bara allmänt trevligt & mysigt!

Och Patriks föräldrar är självklart välkomna upp hit flera gånger....

För mig har det varit skönt att ha besök hela helgen, för då har man släppt allt som man har gått runt och oroat sig för. Men nu är vi ju alltså här igen, tillbaka till det verkliga livet. Det verkliga livet som just nu och förra månaden vid ungefär samma tidpunkt som nu gjort att det helt enkelt blivit kaos i vårat förhållande. Men som tur är så går dessa dagar över efter några dagar... Om det redan nu blir kaos på grund av dessa fjantiga problem, för fjantiga är precis vad dem är. Hur blir det då nästa månad & nästa månad om det inte händer något som gör att allt detta vänder??? Min största önskan nu är att det ska vända för då kommer en tung sten att släppas ifrån mina axlar....

Det finns ju faktiskt mycket värre saker i ens förhållande som kan göra att det blir bara kaos. Men ärligt så är det just detta "fjantproblem" som dem flesta bråkar mest om vid denna tid i månaden..... Märkligt va??? Vad det är för "fjantproblem" får ni själva lista ut, men ärligt så har ni nog också suttit i den situationen.....

Av Ellenor - 21 mars 2012 09:37

Jaha då har man varit så duktig så man har deklarerat. Även detta år får jag igen på skatten, lite mer än vad jag fick i fjol. Så jag är nöjd.... Känns ganska smidigt att deklarera på nätet, då kan man ju göra det innan papperna har kommit hem. Och troligtvis så lär jag få mina pengar innan midsommar :)....

Imorgon ska jag åka in till stan och utföra hörselprov på lilleman... Efter det så blir det att handla det som är nödvändigt till helgen och sen hem och baka och städa så det är snyggt när svärföräldrarna kommer upp, fast här städas det varje dag så det lär nog inte göra någon skillnad om jag storstädar eller inte... Men måste putsa fönsterna i tvrummet dem ser för jäkliga ut. Och i detta fall skyller jag på lilleman som är och kletar på dem....  Hoppas på att vi får fintväder i helgen så vi kan vara ute och grilla korv...

Av Ellenor - 20 mars 2012 10:18

Jag bryr mig vist OM vad som händer här hemma på orten. Jag vet vad jag tycker, VISSA grejjor är bra som kommunen har på deras förslag, men långt ifrån allt... Jag har varit på ETT möte, mötet i Bispgården, och ärligt jag tycker det är skrämmande hur olika personer har en argsint attityd mot dem som sitter i kommunhuset men även mot dem som tycker att detta är ett bra förslag. Jag tänkte så här när jag var på det där mötet, Vad "duktig" hon är som vågar ställa sig framför alla och prata fast hon i stort sett vart påhoppad ifrån första stunden. Skulle ni själva vilja stå där framme och tala om vad som helst och bli påhoppad av i stort sett alla som var där????

Idag ska det alltså fattas, BESLUTET....

Om jag var trött innan på allt som skrivs i tidningarna, facebook om just detta, ja då lär man nog bli ännu tröttare efter idag...........

Hur som helst så hoppas jag att det kommer bli det som är det bästa för orten. Och jag hoppas verkligen att det inte blir olika läger mellan dessa orter som man redan nu har märkt att det börjar att bli.

Ska det gå så långt att man inte tex vågar åka och handla på det andra stället för att man är rädd att bli påhoppad om att du bor inte här????? Det äår iallafall den känslan jag har nu efter att man läser allt som skrivs.... Men jag personligen skulle tycka det var riktigt skrämmande om det nu blir ännu tydligare olika "läger" mellan dessa orter.. Hur kommer det då bli om det är tex fel att handla på den andra orten? 


Hitatde ett kort ifrån inskolningen på dagis

 


Kasper hjälper till och diskar. Mammas duktiga pojke

 

Av Ellenor - 19 mars 2012 10:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards