Alla inlägg under oktober 2011

Av Ellenor - 28 oktober 2011 16:09

Ikväll har jag och Patrik slagit på stort med maten. Det blir fläskfilé med klyftpärer och en massa gooood krämig sås.... Det är ju ändå trots allt fredag.. Fredag utan barn dessutom och då kan man väl få lyxa till det lite? Jag tror bestämt att det kallas för egentid, ta hand om varandra tid!

Så ikväll blir det att tända en massa ljus, se på film och bara mysa i soffan, vem vet kanske är sista helgen vi kan mysa i min gamla lägenhet....

Imorgon ska jag tvätta och plugga... Skulle egentligen har gjort det idag men var så trött efter att jag jobbat natten och lämnat av solstrålen på dagis....

Önskar bara att motivationen kunde innfinna sig....... Så att jag kan bli klar med skolan snart. Men jag hoppas på att jag är någorlunda klar med kursen på söndag....

Nu fattas det bara ett glas rödvin för att denna kväll skulle vara helt perfekt...

Av Ellenor - 28 oktober 2011 16:09

Ikväll har jag och Patrik slagit på stort med maten. Det blir fläskfilé med klyftpärer och en massa gooood krämig sås.... Det är ju ändå trots allt fredag.. Fredag utan barn dessutom och då kan man väl få lyxa till det lite? Jag tror bestämt att det kallas för egentid, ta hand om varandra tid!

Så ikväll blir det att tända en massa ljus, se på film och bara mysa i soffan, vem vet kanske är sista helgen vi kan mysa i min gamla lägenhet....

Imorgon ska jag tvätta och plugga... Skulle egentligen har gjort det idag men var så trött efter att jag jobbat natten och lämnat av solstrålen på dagis....

Önskar bara att motivationen kunde innfinna sig....... Så att jag kan bli klar med skolan snart. Men jag hoppas på att jag är någorlunda klar med kursen på söndag....

Nu fattas det bara ett glas rödvin för att denna kväll skulle vara helt perfekt...

Av Ellenor - 28 oktober 2011 16:09

Ikväll har jag och Patrik slagit på stort med maten. Det blir fläskfilé med klyftpärer och en massa gooood krämig sås.... Det är ju ändå trots allt fredag.. Fredag utan barn dessutom och då kan man väl få lyxa till det lite? Jag tror bestämt att det kallas för egentid, ta hand om varandra tid!

Så ikväll blir det att tända en massa ljus, se på film och bara mysa i soffan, vem vet kanske är sista helgen vi kan mysa i min gamla lägenhet....

Imorgon ska jag tvätta och plugga... Skulle egentligen har gjort det idag men var så trött efter att jag jobbat natten och lämnat av solstrålen på dagis....

Önskar bara att motivationen kunde innfinna sig....... Så att jag kan bli klar med skolan snart. Men jag hoppas på att jag är någorlunda klar med kursen på söndag....

Nu fattas det bara ett glas rödvin för att denna kväll skulle vara helt perfekt...

Av Ellenor - 27 oktober 2011 14:00

Har jobbat natt inatt och ska jobba natt inatt igen. Tror detta blir min 5 natt jag jobbar denna månad, så när lönen kommer att komma känns det extremt bra. Men just nu känner jag mig bara trött. Och då menar jag riktigt trött. Men har iallafall fått sovit fram till strax före 2 idag. 

Så vi tar på oss kläderna och går och hämtar min lilla solstråle på dagis och gör en promenad... Så kanske man piggnar på sig. Är så lur på om jag ska ha solstrålen på dagis imorgon så jag får sova.. Fast sova kan jag ju göra sen på kvällen. 

Imorgon är det Kaspers pappa vecka att ha han. Och jag och Patrik blir helt själva så får se om det blir att packa lite granna.

Hoppas ju kunna flytta ALLT innan nästa helg då både Miliam & Kasper kommer. Skulle ha vart skönt att få det gjort nu innan, annars så dröjer det ju yttligare nån vecka. Typ när solstrålen ör hemma hos sin pappa nästa gång....

Mina julkort kom igår, och JA jag vet att DET är tidigt att ens tänkt tanken på att beställa dem REDAN, Men jag är bara sån som person. Däremot kommer jag inte skicka iväg dem än på länge. Men hur som helst så visade det sig att jag beställt för få, men tror jag har lyckas varit så pass rättvis att dem som verkligen vill och ska ha kommer att få sina kort. Hade nämligen inte tänkt jag skulle beställa dem tre som fattades för då hade det blivit riktigt DYRT..... Så sorry ni tre som inte får några julkort iår, men är absolut INGET illa/personligt menat!

Hoppas inte tredje värdskriget kommer att bloppa ut nu.. =) 


Av Ellenor - 24 oktober 2011 18:40

 Kärlek är inte alltid en dans på rosor, och ärligt talat så tror inte JAG på förhållanden dör

allt är rosenrött och helt enkelt en dans på rosor till 100%, i verkligheten så finns inte såna förhållanden.

Min kärlek till min son är inte heller alltid så där rosenskimrande som jag vill att den ska vara, men även fast det är tufft ibland så älskar jag han mer än vad han kan förstå just nu. Jag kommer alltid att älska han till 100%, för den han är, Min SON!

Och vist kommer det där lilla bandet mellan hans pappa och mig alltid att finnas där. Men i min värld så existerar inte han mer än att vi ALLTID kommer att ha Kasper i våra liv på olika sätt. Men för mig så syns inte det där bandet längre mer än genom vår gemensamma son.

Kärleken till Patrik trodde jag inte alls på i ifrån början, men nu vill jag aldrig släppa dig.

Innan vi träffades viste jag inte ens om att du fanns eller vem du är. Men nu vet jag vem du är.

Du är killen som får mig att skratta och vara mig själv. Du gillar mig även om jag skulle vara full med bristningar och vara tjock.  Du får mig att må bra helt enkelt.

Och jag vet att vi inte direkt haft det lätt, men allt kommer att bli bra bara vi blir BÄTTRE på att ta hand om VARANDRA. Vi måste lyssna på varandra, ge varandra närhet och visa kärlek och bara finnas där för varandra. Blir vi bättre på detta då kommer vi att ta oss igenom allt.

Jag lever mitt liv i nuet, och just nu så är detta nuet kärleken till min älskade son, kärleken till den otroligt fina Patrik som delar livet med mig och den fina Miliam.

Just nu kan jag inte tänka mig ett liv utan någon av er eller nån annan som står mig närmast!

JAG KÄNNER MIG HELT

ENKELT ÄLSKAD AV NÄRA OCH KÄRA! 

Av Ellenor - 20 oktober 2011 12:38

Var vist ett tag sen jag skrev här....

Inte för att jag vet om det är någon som läser min blogg, men uppdaterar lite ändå! =) Bara för att ha lite tidsfördriv....

Kan ju medela att jag sitter och väntar på att hyresvärden ska ringa någon dag och säga att NU är eran nya lägenhet klar så nu kan ni flytta in.... Vill ju flytta in liksom typ nu till det nya stället. Tror det kommer bli jätte bra!

Ska även sätta upp mina studentbilder på någon vägg så kanske Patriks pappa tycker att det sitter något på väggarna, han la fram en fin pik om att han tyckte det fattades något på väggarna.. :)

Undrar om det finns dagiskort hemma i dag när jag kommer hem. Är så nyfiken på att se hur mammas hjärtegryn ser ut!

Har för övrigt bott hemma hos mamma ett tag nu, och ärligt det känns skönt, jag behövde få komma bort, byta miljö. Vart så himla less när det kom ett besked ifrån skolan. Men nu känns det bättre ska lägga fokus på hemsjukvården och lägga hela denna kurs helt och hållet åt sidan.

Ska iväg med Kasperbus till barnläkaren idag. Ska bli spännande att se vad han säger.

Imorgon blir det full rull hemma för då kommer söta Miliam och Kasper :) Har en känsla va det kommer bli en super mysig helg.

Ne nu ska jag springa på apoteket och se om det finns någon mer hostmedicin jag kan knapra på.....

Av Ellenor - 14 oktober 2011 14:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Ellenor - 12 oktober 2011 17:36

Inatt och imorgon natt har jag 2 nätter inbokade med jobb.

Känns jävligt skönt faktiskt. Det enda tråkiga är att jag känner mig lite snorig. Men har väl stått ut med värre saker än lite snor???

KasperBus är sjuk igen  ... Dubbelsidig öroninflamation igen, Hoppas bara han är fri från förskylningen till veckan så han får sätta in sina rör. Men ärligt talat så TROR jag inte på det även fast jag vill mer än gärna TRO på att han är frisk....

Igår var vi iväg ock kikade på en trea. Och enligt han så skulle dem renovera alla rum i den så den blir topp fresch tills vi flyttar. Hoppas bara vi får vara med och bestämma tapeter och sånt, är ju iallafall VI som ska bo där...

Har även kikat på lite sängar och sånt till Kaspers och Miliams rum. Men sånt får vi ta pö om pö, eller i ärligare form när det finns pengar över till sånt såm inte är aktuellt just nu! 

Har en son som bara sovit en gång på förmiddagen i dag på Dagis. Så jag undrar hur han ska lyckas hålla sig vaken tills det är dags för nattning.... Men hörde Patrik ropa nu ifrån Tvrummet: Din son har somnat! Så nu ska jag sätta mig på golvet och underhålla min son så att han kan sova hela natten inatt istället..

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.
Så mycket av denna blogg kommer att handla om mig, mitt liv just nu och min son Kasper.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards