Alla inlägg under mars 2011

Av Ellenor - 25 mars 2011 16:40

På Måndag får jag tillgång till nycklarna till den nya lägenheten!

Shit vad jag längtar som fan!

Ska även in till Östersund på Måndag å shoppa lite grejer med mamma.

Tror att lägenheten kommer bli kanon bra. Och det är ett stort + att den är helrenoverad!

Så ja jag tror att detta beslut kommer lungt vara det bästa på länge!

Kommer kännas skönt att kunna jobba lite mer än vad man gjort nu.

Ärligt så tror jag att både jag & Kasper kommer trivas som fisken i vattnet där...

Har bara sängen kvar att hämta hos B nu, Var där för nån dag sen och hämtade allt annat... Vart mycket känslor som kom fram då. Så var väl inte så där super glad när man for därifrån. Men det är sånt man får ta.

Nu ska vi bara kolla på allt positiva istället för det becksvarta.

Har ju trots allt en helt underbar & perfekt son.

För ja i MINA ögon är han den mest perfekta Kasper som finns!

Kasper har börjat att ta sig frammåt nu och snabbt går det.

Var uppe hos pappa idag och käkade våffellunch och Kasper var väldigt snabb till Elvis matskål hur många gånger som helst :)

Är så fruktansvärt glad över att han kommit in i mitt liv. Det kan liksom inte bli bättre!

Min Bror överaskade mig genom att ha köpt ett par super snygga jeans till lillprinsen! Dem är så svart som svart kan vara och dem passade perfekt!

Så tack Håkan för dem dösnygga jeansen Kasper fick! Han kommer se ut som en rockstjärna i dem!

I helgen har jag planerat att vara ute och gå en massa långpromenader med Kasper. För denna helg är det min helg med han och jag ska njuta till 100% av dessa dagar.

Ska även ut och gå för att försöka få bort dem sista envisa kilona sen gravideten. Men det går åt rätt håll, måtten minskar, vattenmängden ökar och vågen visar mindre siffror!

Tänk att man kan bli så glad över så lite =)

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och mysa med den helt underbara sonen jag fått!

Fattar inte att han vart ½ år för nån dag sen.. Shit vad tiden går fort..


Av Ellenor - 18 mars 2011 15:34

Har ju vart så himla fint väder nu i några dagar men vad är det som händer? Jo det börjar komma äcklel snöblandat ner från himlen... Nu är jag less på snön å blaskigt väder.. Nu vill jag fan i mig ha sommar sol och värme....

Ska se om jag får komma och titta på lägenheten på Måndag efter jobbet. Känns som om jag bara ha ett alternativ egentligen.. Å det är att bosätta mig där. För då har Kasper väldigt nära till sin pappa och jag kan jobba lite extra som gör att jag får in pengar. Pengar som jag behöver så himla väl. Pengar som jag inte kan få om jag bor här hemma för då kan jag inte alltid jobba..

Så för mig finns det liksom bara ett alternativ och det är att flytta :(

Å sen så vill inte jag eller Kaspers pappa att han ska behöva gå på två olika dagisa. Jag menar om drygt 6 månader så måste jag ju ändå ha flyttat pga av dagis så då kan jag ju lika gräna flytta nu och jobba lite mer.

 

Igår for Kasper till sin pappa. Jag hade väntat mig att det skulle bli jobbigt men kändes väldigt konstigt.. Tur att jag är uppbokad på en massa nattjobb nu i så slipper jag känna mig rastlös och ensam.

Längtar tills på Söndag då jag får träffa mammas lilla kille igen. Gud vad jag saknar han!!

Har tagit upp kontakten med M igen :) Och må ju säga att mitt i allt jävla kaos så känns det bra. M får mig liksom att le å vara glad och se ljuset i allt det svarta! Börjar bli van att höra Ms röst och bara småprata om precis allt mellan himel och jord.

Börjar typ känna mig levande igen!

 

Av Ellenor - 15 mars 2011 11:37

 Det börjar äntligen bli ljusare och ljusare på dagarna och kvällarna. Så nu börjar man få tillbaka lite av den viktiga energin som behövs..

Linda skulle komma hit idag då ska vi se hur det har gått med framstegen sen sist. Hoppas på ett positivt resultat..

Ska bli spännande och se hur duktig man vart =)

Sitter annars i valet om jag ska flytta till eget boende eller inte..

Är ju på både och....

Men till slut så kommer det bli eget boende frågan är bara NÄR???!!


Har pratat med skolan om att skjuta upp praktiken till nästa år och det känns skönt att jag kunde göra det. Så nu behöver jag inte tänka på det utan kan med gott samvete lägga all tid och ork på Kasper.


Har för övrigt en son som har börjat med att göra morgon klockan 5 då ligger han i sin säng och pratar för fullt och har inte en tanke på att han ska sova några timmar till. Jag blir så glad över när det första man ser man vaknar är en Kasper som är go och glad och strålar som en sol :)

Ikväll ska jag börja fixa iodrning mitt gammla sovrum så att jag får plats med allting som ska in där.. För just nu får jag inte plats med mycket!


Så nu har  Linda vart här! Och kan stolt medela att det var över mina förväntningar!

Vattenmängden hade gått upp och jag hade blivit 3,1 kg lättare :) *stolt*

Kasper fick följa med sin morbror ut en sväng har en stak känsla av att Kaspers morbror kommer att skämma bort han något fruktansvärt med fika när Kasper kommer kunna öta sånt! =)

Ska föresten jobba imorgon på Nipis :) mamma ska vara barnvakt åt Kasper!

Känns skönt att börja få in foten där igen så kanske det blir mer jobb innan helgen är slut..

Har dessutom gjort mig tillgänglig dem dagar B ska ha Kasper så nu hoppas jag på mycket jobb......



Av Ellenor - 13 mars 2011 16:33

Nu börjar allt bli som det ska igen.

Det börjar sakta men säkert kännas bättre och bättre. det känns som om jag växer fram ur mitt skal mer och mer! =)

Har en väldigt busig grabb som bara skrattar och är hur nöjd som helst! han är så himla underbar och är är GULD värd i massor!

Det är liksom han som får en att orka och skratta.

För han är så himla fin!

Är verkligen tacksam som f*n för att jag har fått en son som oftast är GLAD, SNÄLL ,helt PERFEKT och sover oftast på nätterna!

Även när min lilla guldklimp är sjuk så är han glad....

Får se om mamma kommer hem ikväll så jag kan få hjälp att bära upp grejorna som står ute i bilen.

Det kändes lite tungt att hämta dem igår.

Men tiden får utvisa vad som kommer att hända. Men från och med NU så kommer det bara bli bättre ovasett vad som händer!

 

I helgen har det vart en massa långpromenader så tog och tjuvkollade på mina mått och ja DEM minskar! Så himla skoj att man börjar märka att måtten minskar.. Det märks speciellt på jeansen som suttit tajt förut dem sitter mer och mer säckiga.

Ska väl komma igång med nån form av träning så att det händer grejor lite fortare!

Mitt mål är att bli lika smal och vältränad som jag var för några år sedan. Innan dess ska jag inte vara nöjd....

Av Ellenor - 9 mars 2011 16:12

Även fast inte du och jag kommer vara tillsammans längre. Så måste vi vara glada för den underbara son vi fått tillsammans. Han kommer alltid vara EN stor del i både ditt och mitt liv. Han kommer alltid att föra oss samman till ett speciellt band. Ett band som ALDRIG kommer att försvinna..

Och vi har "försökt" så många gånger både du och jag, men det vill liksom inte fungera av olika andledningar.

Så ärligt så tror jag att detta är det bästa vi kan göra för vår son. För funkar inte vi ihop så kommer han känna av det.

Han känner även av nu att allt är inte som det brukar vara. Men detta kommer bli hans nya vardag.

Och jag ska se till så att hans vardag kommer bli till 100% bra med eller utan din hjälp....

Och visst jag kommer sakna dig extremt mycket för du var liksom han jag ville ha och leva mitt liv med.

Men orkar inte försöka något mer just nu.

Kommer även sakna att åka och storhandla med dig. Det var som mysigt på sitt sätt och vis.

Kommer sakna att kunna krypa intill i sängen bara för värmens skull, och känna hur gott du luktar...

Folk säger att det som inte dödar det gör en bara starkare.

Och både DU & JAG måste vara starka som STEN för våran lilla älskade son skull...

För HONOM ska vi få detta att fungera!!!

 

 

 

Av Ellenor - 1 mars 2011 14:40

I lördags var vi ner till mamma och träffade min kusin Claes och hans tjej Linda och deras otroligt super söta dotter Astrid!

Kasper och Astrid lekte lite granna men Kasper var nog inte lika pigg på det som Astrid var!

På söndagen åkte jag och älsklingen in till stan för att hämta en pelletsbrännare åt hans mamma.

Så Kasper var hos Farmor! Dem verkade ha haft en super mysig dag tillsammans! =)

Har tokstädat i köket så att det ser någorlunda ut imorgon när prästen kommer. men har ingen ork och jag borde EGENTLIGEN sätta mig med skolarbete. Men där har jag typ kört fast så måste försöka få någon ordning på det....

Ibland har jag hur mycket ork som helst och vissa dagar så känner jag bara för att ligga i sängen med täcket långt över huvudet.....

Mamma kom med dopklänningen igår och den är verkligen super fin! Ska bli så skoj att se prinsen i den på Söndag!

På Lördag kommer Bodil. (kaspers gudmor).

Hon har inte träffat Kasper sen vi låg på  neonatalavdelningen (heter det så) med Kasper. Och det var ju ett tag sen =)

Så undrar om hon tycker han har vuxit!

Avslutar med lite bilder!

      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om allt som händer i mitt liv.
Så mycket av denna blogg kommer att handla om mig, mitt liv just nu och min son Kasper.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards