Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

50+ i solskydd. Och en sovmorgon....

Av Ellenor - 23 juni 2012 10:43

Igår spenderade vi Midsommar hemma hos pappa och solade. Tack och lov så finns det solskyddsfaktor 50+ så man slipper bränna sig. Vart även grillat till mat. Fick även en liten handplockad bukett med blommor av älsklingen. Såna överaskningar är skoj :) Sånt gillar vi.

Sen hamna vi hemma hos Caroline bland en andra massa folk. Jag har haft en bra dag. Och det stödre inte mig att jag var den enda som drack utan alcohol. Carolines ena gäst hade med sig en grymt god midsommartårta så den avslutade dagen perfekt.

Idag tog vi oss en rejäl sovmorgon och nu blir det kaffe.

Sen blir det väl att packa några kartonger.....

Har packat ner allt som vi inte kommer använda dessa sista 4 veckor innan flyttlasset går. Just nu ser mitt tvrum ut som om det är byggt av kartonger. Men man får väl leva med det, hellre det än att behöva packa allt sista minuten. 

Har lånat dem första 3 böckerna om Ifolket av Caroline. Har snart läst ut första boken. Och ja jag kan då inte förstå varför jag inte har läst dem tidigare dem är ju jätte bra! 

På Söndag och Måndag är nattjobb igen och på Tisdag morgon blir det att hämta Kasper och åka in till stan för det väntade läkarbesöket så får vi se om alla prov som har tagits nu visar något. Ska även passa på att handla en gemensam födelsepresent till Johan & Caroline. 

På Torsdag & Fredag är det nattjobb igen sen har jag gjort mina 13nattpass denna månad :) Så ja jag kommer se fram emot lönen i Juli nått så jävulskt......

På Fredag får vi hem Kasperbus igen och då blir det mys för hela slanten och sen ut på crusing på Lördag och kolla på bilar :)

Morfar har även sagt han ska köpa en gungställning åt Lilleman...

 
 
Ingen bild

Vivianne

24 juni 2012 21:40

Ifolket vad är det för böcker?

Ellenor

27 juni 2012 12:39

Sagan om IS folket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards