Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Ellenor - 14 maj 2012 10:32

Jag har ju sparat alla ljussterarinklumpar ifrån en massa olika ljus. Så igår tog jag och återanvände dem och gjorde ett stort ljus i glas och en massa värmeljus (fast kan man kalla det värmeljus när dem knappt värmer.)??? men vart nöjd iallafall. Var skoj att prova på att återanvända sånt som man normalt slänger.

Tycker vi är ganska bra ändå på att sortera här hemma. Vi sorterar både plast, glas och metall fast vi egentligen inte behöver. Fast just nu sorterar vi i plast och papperspåsar, fast jag skulle vilja ha såna där färgglada plastkassar som är till för att man ska sortera, men jag vet inte vart man hittar såna... På tal om önskemål så önskar jag mig även en tvättmaskin som vi kan ha i nya lägenheten, det skulle vara så skönt att kunna köra igång en maskin dem gånger Kasperbus spyr ner hela sängen eller skiter ner sig totalt. Med tanke på hur hans mage är så är det ofta skitkläder här hemma som man får lägga i blöt tills man har tillgång till en tvättstuga....

Det blir iallafal ett nytt matbord med stolar ifrån Ikea innan vi flyttar. Känns skönt att vi har fattat det beslutet, Vårt lilla matbord kommer bara kännas som en droppe i havet i det nya köket. Lite synd bara att min mamma inte kunde följa med och kolla på den nya lägenheten när vi var där.....

Skulle för övrigt ha hjälpt Caroline och putsa fönster idag och lite små plock ute, men det regnar så jag skiter i det tills det blir bättre väder ute.... I lördagskväll hamnade vi hemma hos Caroline och hon hade besök av sina bröder med respektive, dem skulle grilla men det blåste så hennes bröder byggde ett eget vindskydd av en gammal preseningen, Ingen dålig fantasi dem hade. Men höll på att vika mig dubbel av skratt när dem skulle fästa den. Då hade den ena brodern blivit upplyft på den andras axlar. Det hade kunnat slutat med att dem ramlat där i slänten men det gick bra.

Lägenheten är föresten nystädat och jag har rensat en hel ikeapåse med kläder och börjat att packa smått sånt som vi inte använder. Lite tråkigt att våra sparpengar sen förra månaden gick åt till reservdelar till bilen. Men det är väl sånt man får räkna med...

Ovido - Quiz & Flashcards