Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Lite Nyfiken...

Av Ellenor - 26 januari 2012 19:36

Har insett att det är ganska varierat antal som läser min blogg. Vore lite skoj om ni lämnade en kommentar om ni vill :) Och gärna skriva varför ni läser min blogg, Bara för att jag är nyfiken på vilka är! :)

Kasper skulle ta sin 1års vaccin idag, men som vanligt så vart det inget vaccin pga att han vart kass i magen sen i Torsdags. Så nu får vi vackert vänta ännu en månand.... 

Idag visade Kasper verkligen att han INTE alls tyckte det var roligt att JAG kom för att hämta han, han vart så arg, slängde sig på golvet och ålade efter en av hans dagisfröknar. Men till slut så fick jag med han hem iallafall. Är kul att se att han gillar att vara på dagis så mycket!

Var inge kul att heta Kasper heller på Bvc, Han grina nå så fruktansvärt, men det berodde mest på att han var supertrött. Bvc skulle mäta Kasper men var ett tag sen deras mätbord räckte till så nu provade vi en ny variant och fick resultatet någonstans mellan 88-87 cm lång, och vikten låg stadigt på 13420g.... Som sagt mammas lillahjärtegryn börjar bli stor. Tror han ska brås på morfar och sin morbror angående sin längd!

På Tisdag ska jag och min kära sambo, Tina och hennes karl åka ner till Svall och köpa en riktigbarnsäng åt Kasper. Är man så här storkille ska man ju inte sova i spjälsängen längre. =) Tänk att han redan ska få sin första riktiga säng :) 

Fast fortsätter han växa i denna takt så behöver han snart ännu en ny säng. Men denna säng han ska få nu är iallafall 170cm lång...

Imorgon åker vi för att bo hos mamma i helgen eftersom jag ska ha praktik hela helgen. På Lördag skulle tydligen pappa bjuda på Tacos.....

Bara för att vi gick ut i bra tid igår när vi skulle gå och handla så "räddade" vi en jätte fin spjälsäng som Linda och hennes karl bara skulle slänga i brist på plats. Så den får bosätta sig hemma i vårat fråd nu, man vet ju aldrig när den kan komma att användas, är ju liksom många som ska ha barn nu som kan behöva låna en! Men som sagt den var super fin så jag tycker gott den kan få bo i vårt fråd istället för att bli förstörd på soptippen....

Avslutar med en tänkvärd mening..


"Barn med särskilda behov är som fina sommarfåglar fast med skadade vingar. De är lika fina som andra barn, de behöver bara lite mer hjälp för att använda sina vingar..."

 
 
Ingen bild

mamsen

26 januari 2012 21:48

O jag kan meddela att även Kaspers mamma inte är så kort heller, så det så.
O sen kan jag tala om att en natt så har mormors hjärtegryn sagt att han ska sova inne i mormors rum <3 <3 <3

 
Ingen bild

Lennart

29 januari 2012 19:59

Hej Ellen Lennart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards