Alla inlägg under januari 2012

Av Ellenor - 12 januari 2012 21:51

Kasper börjar att bli bättre, iallafall för stunden. Så jag hoppas verkligen att han kan vara på dagis till veckan, så man kan få det sista uppgifterna klar någon gång innan den absolut sista kursen ska börja.

Har vart inneboende hos mamma sen i Söndags och kommer inte att sova hemma först på Söndag. Men det är ju nära och bra till praktikplatsen iallafall, och ärligt talat så tycker inte jag att det spelar någon roll vart vi sover eftersom Kasper iallafall inte har varit frisk nog att gå på dagis denna vecka. och även fina Patrik får ju lite närmare till sitt jobb.

Idag har det varit finväder, men har börjat att blåsa rätt rejeält nu. Men hann iallafall göra en halvlångpromenad med både Ture & Kasper runt "lillaKullsta".

Hoppas föresten att Linda kommer över någon dag i veckan och har lite peppsnack med mig, känns som om allt har halkat efter sen vi for ner till Sthlm. Känns även som man har gått upp en massa i vikt under tiden vi var i Sthlm. Men det är bara att ta nya tag! Och man får ju unna sig lite även om denna gång varade typ över en vecka!!!

Längtar tills jag får min lön sen December så vi kan åka ner till Svall och köpa en ny säng till Kasper, och även "tavellister" till Miliams & Kaspers tåg dem fick av mamma i julklapp, vi hade tänkt att sätta upp dem på deras vägg i deras rum.

Miliam kommer inte i helgen, han har åkt på magsjuka så nu kommer det dröja 2 veckor drygt innan vi åker in och Grattar Liam sen han fyllde 1 år, men känns helt onödigt att åka in 12 mil enkel resa bara för att lämna ett paket, så det tar vi sen när Miliam kommer nästa gång. 

Ska föresten försöka komma ihåg att ringa min tandläkare imorgon och avboka min tandläkartid tills vidare, känns inte att man har dem pengarna just nu vilket är synd eftersom det börjar bli mer och mer ont när jag tuggar. Men jag överlever ett tag till!!

Dem säger ju att det som inte dödar en det gör en bara allt starkare.......


Av Ellenor - 11 januari 2012 19:43

Kasper har varit sjuk nu en längre tid, ger han febernedsättande, hostmedicin och yttligare en antibiotikakur. (JA han har TYDLIGEN blivit irriterad i öronen igen och början till ännu en öroninfektion.) Så jag bara undrar när ska mitt lilla hjärtegryn bli frisk? Och kunna vara på dagis och leka och vara glad? Fast å andra sidan så är han iallafall glad till 98% men vore skönt om han kunde bli sig själv igen, denna vecka har bestått av extremt mycke gråt på nätterna och knappt någon matlust, host så lillhjörtat spyr. Så NEJ tack nu vill jag att han blir samma glada, pratsamma, ett barn som äter som han!!!!

För övrigt så håller jag på att jobbar lite nätter då och då på Nipängen blandat med att göra min praktik bland helt underbara människor. Så det känns bra att det kanske finns HOPP om pengar dem närmsta månaderna. Min högsta ÖNSKAN till i sommar är att jag vill så GÄRNA ha ett vik på tex Nipängen på nätterna. Det hade passat mig som handen i handsken helt perfekt, jag gillar ju att jobba nätter, då kan jag ändå umgås med Kasper! Så snälla gör så att jag har någon möjlighet att få en nattrad i sommar!!!!

Det är för övrigt sjukt roligt att vara där jag är nu på veckorna, personalen är supersnäll och dem som bor där är helt klart underhållande och dem har verkligen ett hjärta av renaste guld! Dem är så sjukt underbara, mysiga....

Så jag tror att denna praktik kommer att gå hur bra som helst....

Önskar bara ibland att jag hade mer tid över till mina studier som har blivit mer och mer åtsidosatta, men förhoppningsvis får allt ett slut ungefär vecka 10........ *HOPPAS*

Avslutar dagens inlägg med en bild på KasperBus!



 

Av Ellenor - 8 januari 2012 14:14

Igår slapp jag brotta med tvätthögen det var Patrik som fick göra det.

Var även hos Kicken & Tina och åt go tårta och några öl. Vilket var trevligt.

Gjorde en ny omgång mjukpepparkaka idag eftersom den till jul vart helt mislyckad, men ärligt talat denna känns misslyckad också, även fast jag inte smakat på den än, men den känns som gummi..... Fattar inte vad det är som händer, kan det tänkas att det är fel på ungnen??? Så här mycket har jag då aldrig misslyckas med....

Idag kommer min lilla prins hem :) Och jag ska iväg och jobba natt för att sen påbörja praktiken imorgon......


 

Av Ellenor - 6 januari 2012 17:53

Idag är det Fredag och det roliga/mysiga är att det vräker ner en massa mysigt vitt ifrån himlen! = Ellen blir en glad tjej.

Igår tog vi och bjöd mamma på Viviannes fiskgratäng och den fick godkänt, så den kommer vi helt klart att göra fler gånger!

Idag har vi inte gjort ett ända skit ärligt talat. Tog oss en rejäl sovmorgon imorse tror klockan närmade sig 10 innan vi ens funderade på att kliva upp, Fast vi kan nog inte klaga för när vi var nere i sthlm så hade vi nog sovmorgon varje dag!  Men iallafall så hade vi en massa filmmys igår kväll, hann se 2 och en halv film innan jag vart trött...

Idag så for vi upp en sväng till pappa med Ture så han fick leka av sig med Elvis, det tyckte dem nog var kul bägge två. Eladade även upp en massa skräp och vart bjuden på mat och efterrätt, så jag kan då minsann inte klaga på denna Fredag, jo förutom att KasperBus är hos sin pappa denna helg.

Och nu sitter jag och laddar upp för att jobba natt inatt............

Av Ellenor - 5 januari 2012 10:47

Idag så lämande Patrik Kasper på Dagis och jag gick ut med Ture. Sätter mig ned med skolarbete och dem ringer ifrån dagis. Kasper har fått feber. Så jag stänger av datorn och klär på mig och går och hämtar KasperBus som sover. Så jag låter han sova kvar ute i vagnen och öppnar dörren till lägenheten, och känner att det luktar bränt blandat med något annat i stort sett hela lägenheten. Och jag vet inte vartifrån det kommer.... Känns ju lagom skoj att ha denna lukt i lägenheten och man inte vet vart den kommer ifrån?????

Till veckan påbörjar jag min treveckors praktik, känns som om det äntligen börjar bli ett slut med skolan nu...

Ovido - Quiz & Flashcards