Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Kokar saft.....

Av Ellenor - 19 februari 2012 12:25

Även fast jag och Patrik haft våra nedåtfall denna vecka som har varit, och han inte ens har vart hemma på x antal dagar så känns det skönt att han KOM hem i Fredags.... Och ärligt så tror jag det var just detta stora bråk som vi behövde... Och ärligt talat jag kan väl inte vara arg på han när han kom hem hit i Fredags och verkligen bad om ursäkt som han menade. Och dessutom hade köpt ett halsband och matchande örhängen? Han hade också köpt ett doftljus som doftade rosor... Så nej jag kan inte vara sur på han!!!

I Fredags så unnande vi oss även en pizza, och även det behövdes. Tänk att så lite som en pizza kan få en att vara super glad igen i sitt förhållande? Helt magiskt tycker jag....

Vi spenderade fredagkvällen hemma hos Caroline och såg Walk the line, den är så sjkut bra och självklart vart det en massa te....

Igår låste vi in oss hemma och bäddade ner oss i soffan och såg två filmer om Arthur, även det var mysigt att bara vara hemma....

Inatt har varken jag eller Patrik sovit så bra. Var ett jävla liv här hela natten och vid 05 var det fortfarnde ett jäkla liv....

Idag har vi plockat undan och diskat eftersom ingen av oss orkade diska i helgen. Och jag håller även på att koka saft...

Vissa av dem jag umgås med tycker jag är jätte huslig som städar, diskar, lagar mat, bakar matbröd, och kakor, tvättar, rullar köttbullar, plockar undan varje dag och även kokar saft, men jag är inte huslig. Jag är helt enkelt en mamma. En mamma som bryr sig om sitt hem och hur det ser ut. Och ärligt så ser jag hellre att min son äter det som är gjort ifrån grunden istället för en jävla massa halvfabrikat som man inte har en aning om vad det egentligen i. Och dessutom så blir det oftast bra det jag gör...

Har blivit väldigt duktig på att fixa allt även fast sonen är hemma. 

Och ja ärligt har jag vissa dagar då man inte orkar något, men man måste orka iallafall annars blir det lätt att allt bara faller sönder, och skulle min värld falla sönder ja då kommer det ta en evighet att reda ut allt igen...

Och ja jag vet att jag är värdelös på att hälsa på alla olika människor som man får så dåligt samvete för att man aldrig träffar, men att leva med ett barn kan vara omständigt, då är det inte jag som styr vad som ska göras/hälsas på, nej det är han. Och jag har förklarar så många gånger att det är lättare att ta emot besök här.

Så förlåt att jag inte har den tid som ni tycker jag ska ha för att hälsa på er...

Men ni är alla välkomna hit!

 
 
Ingen bild

Vivianne

19 februari 2012 22:20

Det var mycket du skrev hoppas att du trivs med halsbandet och örhängena. Om du gör allt som du skrivit så är du en bra mamma. I fredags gick vi 4 km med stavar. Det var ganska jobbigt mycket modd på vägen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards