Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Fredags mys på hög nivå...

Av Ellenor - 4 maj 2012 16:56




Vi fick hem KasperBus redan igår kväll, men vi tog och hade ett rejält Fredagsmys idag. Vi började dagen med att åka till Morfar och leka/busa och äta av gammelfarmors goda pölsa till lunch.

Till middag gjorde vi hemgjort pizza med bland annat bacon, paprika, mosarellaost och champinjoner + lite annat gott. 

Ska spendera resetn av kvällen med att mysa ner oss i soffan och se på bland annat Nicke Nyfiken.

Har även roat oss med att plantera idag! Så nu ser det fint ut ute på vår balkong.

Så idag känns det som om det vart ett mera bildinlägg... Men bilder visar ju mer än ord =)


I  

Hmm.. Hur var det man gjorde igen med gaffeln?

 

Så här gjorde man ju.

 

Blommorna som ska planeteras före...

 

Under tiden...

 

Och efter....

 

 
 
Linda

Linda

4 maj 2012 18:23

Vad härligt =) Synd bara på det tråkiga vädret! Men riktiga vårkänslorna kommer nog så fort solen börjar lysa på eran balkong :)

Jag har tänkt mig iväg på blomsterhandeln här på byn nu till veckan om det är bra väder nån dag, så ska jag börja gräva och fixa iordning de tänkta rabatterna här ute =) Om ni är ledig nån dag kanske ni vill komma och hålla mig sällskap ute på baksidan i (förhoppningsvis :P) solsken :) Så kan vi fika och prata massa strunt också :o) Och så får Celia och Kasper busa! Celia har en trehjuling och motorcykel ute som jag tror Kasper skulle gilla att brumma runt på :)

http://summerberry.wordpress.com

Ellenor

4 maj 2012 22:45

Linda: Vi kommer gärna, det skulle vara trevligt. Så slå en pling du :)
Mamma: Ja han är värdefull för dem flesta..

 
Ingen bild

mamsen

4 maj 2012 20:50

Med djup koncentration....... så lyckas man till slut att få på pizzan på gaffeln, så han får den i mun :) Mormors <3, älskar han så himla mycket....... Han är mitt allt.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards