Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Gräsklippare verkar inte gilla mig....

Av Ellenor - 19 augusti 2011 19:26

Har nyss kommit hem efter att ha spenderat en hel DAG "hemma" hos Patrik. Och vad vi har spenderat dagen med är att:

*Tömma sovrummet, dammsugit, skurat.

*Tömt uppe på sovloftet och tagit bort allt damm.

*Skurat badrummet från golv till tak. (så nu är det kliniskt rent man skulle kunna operera någon där).

* Tvättat 2 Fönster in och utvändigt.

*Skruvat ihop ett jäkla åbäke till hembyggd Dubbelvåningssäng.

* Jag har även klippt en hel del av gräsmatan som var över 1,5 dm.

*Även hunnit påbörjat städning av verandan.

*Kört en maskin med gardiner. Som lär väl ska sättas upp igen imorgon...


Men har en lustig känsla av att gräsklippare inte riktigt är min grej. Den funkade så bra ifån början men sen vart den svagare och svagare och till slut så gav den upp helt..... Så nej jag har ingen vidare tur med dem dumma gräsklipparna.....

Pappa var så snäll så han bjöd på Pizza idag. Och fick i mig hela pizzan utan att ens känna att jag var proppmätt efteråt *stolt*

Imorgon ska vi fortsätta stöka där samt köra några tvättmaskiner hemma hos Pappa. 

Men på Söndag ska jag och Patrik bara vara hemma och ha egen tid med varandra innan vi ska hämta KasperBus på eftermiddagen..... Evuntuellt så blir det städning här hemma också..... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards