Direktlänk till inlägg 7 september 2011

ÄNTLIGEN!!!!!

Av Ellenor - 7 september 2011 13:01

Igår var man in till Östersund på öron med KasperBus och ÄNTLIGEN så ska han få rör insatta. Fick tid och allting igår. Det var väl mindre skoj att han hade vatten i höger öra igen och början till öroninfektion. Håller ju föresetn på att behandla hans ögon för han har ju åkt på ögoninflammation med. Och den ska ju behandlas med nån kletig salva som man ska få in i hans ögon, men att lyckas få in en kletig salva i en ettårings ögon, TRO mig det är baske mig inte lätt. Men fick en ny pencelin kur åt han igår så nu är det inte så där super viktigt med att salvan måste in 4 gånger per dag. Så nu är jag nöjd om jag lyckas med 2 gånger. Känns inge skoj att typ behöva göra det under "tvång".... Men ibland så bara måste man göra sånt när man är förälder, det är det tråkigaste med att vara Mamma. Men man gör det av godhet för att barnet ska slippa ha ont. Men är iallafall inte ROLIGT!

Det märks att Kasper börjar bli frisk igen. Han busar och står i som sjutton. = Att jag hade tänkt att plugga idag, Men = En Busig Kasper ingen tid till att plugga. Så jag bestämde mig för att slänga ihop en äppelkaka för skolan kan jag ju fixa vid något senare tillfälle......

Har även hunnit med att städa lite med hjälp av Kasper som slet ut allas mammas underkläder och hade beslutångest över vilken som var godast. Han hjälpte även till med att dra omkull en skurhink.... 

 
 
Ingen bild

Mamsen

7 september 2011 15:44

Så skönt att han äntligen ska fp rör insatta, så han förhoppningsvis slipper ha så mycket ont sen. Det är inte kul att vara mormor heller o försöka få in den kletiga slvan i ögat :).
Vet varför han drog omkull skurhinken i dag, det var bara för att sympatisera med mormor. Hon stjälpte ut ett tvättfat i dag hmm.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards