Alla inlägg under maj 2012

Av Ellenor - 9 maj 2012 10:13

Jag känner mig duktig. I en veckas tid har jag druckit mina shaker till frukost efter att inte ha druckit dem på bra länge. Men känns skönt nu när man "kommit" igång igen..

Kasper växer så det knakar, undrar hur lång han ska bli? Och han är så charmig och bara världens goaste kille. Så över honom kan man vara hur stolt som helst, han är ju ändå mitt hjärtegryn även om han hittar på en massa bus. 

Vad är bra vänner för dig?

Bra vänner för mig är dem som man kan ringa om man är jätte ledsen över något som hänt. Eller att man bara behöver ett bra bollplank där man kan få vräka ur sig vad man vill om det skulle behövas. Eller som ställer upp och skjutsar eller åker 7 mil enkel resa om det skulle bli fel på deras bil.

Vänner där man känner ett förtroende det är nog viktigast av allt. Och jag har några såna vänner som jag är jävligt glad över att jag har vid min sida. Det spelar ingen roll att vi inte alltid tycker samma sak, det är inge fel i att tycka olika. Man vet ändå vart man har varandra :) Och det känns skönt. :)

Denna gången var det en av mina vänner som behövde vår hjälp med diverse saker. Nästa gång kan det vara jag som behöver eran hjälp och jag vet att ni kommer ställa upp..... För det är ju det vänner gör för varandra, ställer upp och finns där i glada och jobbiga stunder.......


Har hunnit med att dammsugit lägenheten nu, men sen försvann orken. Ska iallafall bjuda min lilla familj på hemgjort pärstampa, köttbullar, sås och lingonsylt idag till middag. Fast egentligen spelar det ingen roll vad jag lagar både min sambo och min son äter allt och tycker det är gott! Är så glad över att min son är matglad och inte tycker något är äckligt.....

Imorgon natt ska jag iväg och jobba en natt i Graninge :) 


Av Ellenor - 8 maj 2012 09:50

Igår följde jag med Linda hem efter dagis och fick primiär sitta ute och fika. och hon bjöd på en jätte god kaka så den har jag tagit receptet på och ska baka någon dag framöver..

Caroline kom även förbi igår så vi åt lite mat och kikade på första filmen av Twilight filmerna, så nu har vi 3 kvar att se. 

Det verkar bli lika fint väder idag som igår, strålande solsken! =)

Idag håller jag och Caroline på att tvätta mattor. Så nu är alla mattor tvättade tills vi flyttar. :) Hade bara 2 mattor men ändå :)


Måste bara få skriva upp denna fina "kvinno"psalm här:


♫ Den baddräktstid nu kommer, när magen är för stor. ♪
♫ Då valkar bara sväller och celluliter gror.♫
♪ Generande behåring lyfts fram i solens ljus. ♪
♫ Nej stranden verkar boring, vi stannar inomhus. ♪
♪ De krav som sommar'n ställer, förstör vår ledighet. ♫
... ... ♫ Vi sitter där å gnäller, fy fan vad jag e fet. ♪
♫ Fast vem vill motionera, när man kan sitta still? ♫
♪ Nej låt oss revoltera, vi tar en kaka till!! ♪


Av Ellenor - 6 maj 2012 11:43


Igår var vi hos mamma och fick 3rätters till middag.

Kasper har även kommit på vart mormor förvarar sina kakor så ogår tog han och snodde ett paket och sprang och satte sig och mumsa kakor.

Idag skiner solen så vi ska ut och gå efter att Kasper har ätit sin lunch...

Detta bord med stolar vill jag ha tills jag flyttar, så bidrag mottages gärna! =)


   

Vi har fått ett husdjur som går i vårens tecken på våran balkong, en stor fet humla som gillar mina blommor vi har ställt ut....

Det vart snöstrom idag..


 

Mys hos mormor..

 

Av Ellenor - 4 maj 2012 16:56




Vi fick hem KasperBus redan igår kväll, men vi tog och hade ett rejält Fredagsmys idag. Vi började dagen med att åka till Morfar och leka/busa och äta av gammelfarmors goda pölsa till lunch.

Till middag gjorde vi hemgjort pizza med bland annat bacon, paprika, mosarellaost och champinjoner + lite annat gott. 

Ska spendera resetn av kvällen med att mysa ner oss i soffan och se på bland annat Nicke Nyfiken.

Har även roat oss med att plantera idag! Så nu ser det fint ut ute på vår balkong.

Så idag känns det som om det vart ett mera bildinlägg... Men bilder visar ju mer än ord =)


I  

Hmm.. Hur var det man gjorde igen med gaffeln?

 

Så här gjorde man ju.

 

Blommorna som ska planeteras före...

 

Under tiden...

 

Och efter....

 

Av Ellenor - 3 maj 2012 11:06

Det är halvstorm ute, men solen skiner iallafall så det är ett stort +....

Ska åka iväg om en stund för att jobba 3 timmar i Graninge för att sen åka till Ella och hälsa på.

Iblnad funderar jag på att vänner träffar man alldeles för sällan. Men man får väl ta vara på dem tillfällena istället när dem väl ges.

Imorgon kommer KasperBus hem och det har varit tomt här, men imorgon blir det livat igen. Har saknat han så.

Ovido - Quiz & Flashcards