Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Tillbaka till det verkliga livet....

Av Ellenor - 26 mars 2012 12:08

Ursäkta att jag inte har uppdaterat bloggen dem senaste dagarna. Men har haft fullt upp med att bara vara hemma och umgås med min underbara familj. Min familj denna helg har varit min mamma, min pappa, mina fina svärföräldrar som kom upp i Fredags från Täby, Ture, min otroligt fina Patrik och min charmiga finaste Kasper på denna jord.... Ber även om ursäkt att kameran bara har fått stå och samla damm de´nna helgen, jag som brukar fota jämt. Men denna helg har den helt enkelt glömts bort ifrån min sida....

Kan ju börja med att uppdatera lite vad som hänt:

I Fredags vart jag erbjuden att jobba heldag, men tackade nej pga att Kasper var hemma och hade haft hög feber. Det var nog tur att jag inte jobbade för han vart betydligt sämre på förmiddagen, men vart ok efter lunch, mer än så tänker jag inte skriva här om vad som hände, dem personer som behövde få veta hur hans tillstånd var fick veta det då. Sen så var det till som vanligt att plocka undan här hemma. Vid tretiden om Patriks föräldrar upp och hade med sig en massa svamp, ströbröd och lite annat smått och gott åt oss. Så det tackar vi för! 

Vi åt även en god middag och ett glas vin till maten, Middagen bestod av smördegsinbakad fläskfile, potatis & morotsgratäng, sallad och främst av allt trevligt sällskap..

Kasper var väl lite halv kinkig men det tar jag för man kan inte kräva att han ALLTID ska vara en solstråle... 

Under lördagen så vart det en super tidig morgon eftersom Kasper bestämde sig för att det var dags att kliva upp. Vi åt en god frukost och for iväg till pappa fast det blåste kallt så bestämde vi oss för att vi grillar korv. Vi grillade våran lunch över elden vi tände upp på hans uppfart. Ja det går utmräkt att grilla korv över öppen eld på en uppfart. Barn är inte så kräsna på vart man grillar, utan huvudsaken är att man gör något meningsfyllt. Vart kvar hos pappa på middag och han bjöd på spagetti & köttfärssås. Och Igår (söndag) så for mina svärföräldrar tillbaka till Täby, nej just det dem for ut på deras lantställe, men skit samma dem for iallafall hem.

Vi avslutade Söndagen med att äta våfflor hos mamma, där Kasperbus vart kvar men kommer väl hem nu vilken minut som helst.

Å idag har jag varit och ändrat mitt anställningsavtal så nu får jag min undersköterska lön som jag ska ha, så nu känns det genast lite roligare att jobba....

Idag blir det bara falukorv och pasta till middag hemma hos oss....

Tack alla som har varit med oss under helgen och haft det bara allmänt trevligt & mysigt!

Och Patriks föräldrar är självklart välkomna upp hit flera gånger....

För mig har det varit skönt att ha besök hela helgen, för då har man släppt allt som man har gått runt och oroat sig för. Men nu är vi ju alltså här igen, tillbaka till det verkliga livet. Det verkliga livet som just nu och förra månaden vid ungefär samma tidpunkt som nu gjort att det helt enkelt blivit kaos i vårat förhållande. Men som tur är så går dessa dagar över efter några dagar... Om det redan nu blir kaos på grund av dessa fjantiga problem, för fjantiga är precis vad dem är. Hur blir det då nästa månad & nästa månad om det inte händer något som gör att allt detta vänder??? Min största önskan nu är att det ska vända för då kommer en tung sten att släppas ifrån mina axlar....

Det finns ju faktiskt mycket värre saker i ens förhållande som kan göra att det blir bara kaos. Men ärligt så är det just detta "fjantproblem" som dem flesta bråkar mest om vid denna tid i månaden..... Märkligt va??? Vad det är för "fjantproblem" får ni själva lista ut, men ärligt så har ni nog också suttit i den situationen.....

 
 
Ingen bild

mamsen

26 mars 2012 14:10

Börjar med att tacka för den jättegoda maten i fredags,*smaskigt värre*.
Bara hoppas att det blir många jobbartillfällen nu på ett tag.
Finns alltid för dig/er, det vet du <3. Älskar dig o Kasper o din älskade storebror självklart. Ni är det finaste som finns.
Tack för att jag fick låna KasperBus = måbra tid <3 <3 <3
Hoppas överraskningen du blir nöjd med överaskningen.....

 
Ingen bild

Vivianne

28 mars 2012 19:21

Tack för en trevlig helg och god mat. Nu är spisen på plats och den fungerar är än så länge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards