Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Verkar vara lång postgång på vissa saker...

Av Ellenor - 8 mars 2012 09:23

Mina betyg har fortfarande inte kommit ner i min brevlåda, och det är bra precis en vecka sedan hon sa hon skulle skicka dem. = att jag ska jobba delat imorgon för samma lön som innan, känns ju lagom skoj att jag ska jobba ett normal pass och ett delat pass för samma lön som innan :(..... Men får väl hoppas att postgången blir lite snabbare framöver.......

På tal om seg postgång så väntar jag fortfarande på mina skor som inte heller har kommit.....

Vi ska iallafall få ett nyt modem i början av nästa vecka. Får väl hoppas att det kommer fortare fram..

Efter lite efterforskning på vart mina betyg är så vsiar det sig att lärarna har glömt att skicka dem vidare......

Så nu hoppas jag att dem hinner komma innan fredag då jag ska på arbetsinterjuv...

Har hunnit med att städa nästan överallt här hemma, men det tråkiga som badrummet och torka hyllor får patrik göra när han kommer hem :) Något måste ju även han göra.

Det känns inge skoj att gå på jobbet imorgon och jobba delat när det inte kommer synas på lönen. Men jag är glad ändå det ger ju några slantar iallafall till nästa månad =)

Ska hämta lilleman på dagis snart och sen förbereda maten som blir Lasange idag :) 

 
 
Linda

Linda

15 mars 2012 09:32

Trist men sant (om det fortfarande är som förut) så får du inte usk-lön förrän nästa månad. Alltså nästa månads arbetade timmar. Var så för mig i alla fall när jag vart klar. Lämnade betygen i juni, men usklönen trädde inte kraft förrän 1a juli = första usklönen utbetald 27e augusti. Men det kanske har ändrats sen dess, det är ju några år sen :)

http://summerberry.wordpress.com

Ellenor

16 mars 2012 13:51

Jo det verkar vara samma regler nu också... Vilket jag tycker suger :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellenor - 22 augusti 2012 22:41

Har insett att det blir mer och mer sällan jag skriver något här. Vet inte om det beror på att jag tröttnat för att det 97% av gångerna inte går att ladda upp bilder utan att den hänger sig bara. Eller för att jag haft alldeles för mycket att göra. ...

Av Ellenor - 9 augusti 2012 14:34

Igår bakade jag en rabarberpaj som av misstag vart i stort sett helt sockerfri. Men det gör inget då passar den säkert bra för våran diabetiker som kommer att bo hos oss under helgen. Så det var väl på han jag innerst inne tänkte på när jag gjorde ...

Av Ellenor - 7 augusti 2012 14:04

Såg en dukumentär på 2an för några dagar sedan, dem närmsta vet andledningen till varför jag vart ledsen över den. Men helt plötsligt så kändes det så verkligt att hans liv även kan komma att bli vårat liv. Och det var jävligt jobbigt att inse... Kän...

Av Ellenor - 3 augusti 2012 00:28

Dem senaste veckorna har det varit problem för mig att ladda upp bilder på min blogg. Ska vara glad om jag lyckas få till en bild, det är förklaringen till att det blivit så få bilder tråkigt nog men sant.... Men får väl ta igen det senare när det ...

Av Ellenor - 1 augusti 2012 17:33

Imorse när jag kom hem från jobbet stod mina två hjärtan ute och väntade på mig. För vi for till morfar som fyllde år  idag. Och nu så är min minsta älskling på väg ner till Leksand, hoppas han får en trevlig semester med sin pappa. Och hoppas att ha...

Ovido - Quiz & Flashcards